пʼятницю, 18 листопада 2016 р.

Завдання для районної (міської) олімпіади з української мови та літератури
7 клас
Українська література
І. Напишіть твір-роздум на одну з  поданих тем:
  1. Коломийка ­- невід’ємний супутник буднів і свят українського народу.
  2. 2. «Лиш боротись – значить жить» (За твором І.Франка «Захар Беркут»).
  3. «Щастя в повітрі не в’ться, воно в боротьбі дістається» (Нар. прислів’я).
12 балів                                               
ІІ. Дайте відповіді на запитання, дотримуючись чіткості й лаконічності у висловлюваннях:
  1. Твори якого письменника І.Франко вивчив напам’ять майже всі? (Т.Г.Шевченка).
  2. Кому з героїв твору «Захар Беркут» належать слова: «Прийде пора, іскра розгориться новим огнем!»? (Захарові Беркуту).
  3. Хто написав мелодію до вірша Т. Г. Шевченка «Заповіт»? (Гордій Гладкий).
  4. До якого роду художньої літератури належать поетичні твори. (Лірика).
  5. Хто з письменників позитивно оцінив перші твори А.Чайковського?(М.Коцюбинський).
5 балів
Українська мова
І. Запишіть речення, розставивши пропущені розділові знаки. Зробіть повний синтаксичний  розбір (підкресліть члени речення, надпишіть над кожним словом частину мови, дайте характеристику всій конструкції, зробіть морфологічний розбір підкресленого слова).
Солов’їну, барвінкову, українську рідну мову в дар дали мені батьки. (Речення розповідне, неокличне, просте, поширене, двоскладне, ускладнене однорідними означеннями).
Мову – іменник, поч. ф. – мова, неістота, заг. назва, жін. рід, однина, З. в., І. відм., тверда група, додаток.
8 балів
ІІ. Утворіть від іменників кличний відмінок.
Настя, вітер,Фрідріх, маляр, друг, читач, жнець, боєць, швець, українець.
Насте, вітре, Фрідріху, маляре, друже, читачу, женче, бійцю, шевче, українцю.
5 балів
ІІІ. Запишіть слова, знявши риску, поясніть їх правопис.
Полу/кіпок, на/пів/сон, пів/години, пів/яблука,  пів/Ялти, пів/Європи.
Полукіпок, напівсон, півгодини, пів’яблука, пів-Ялти, пів-Європи.
Полукіпок, напівсон, півгодини – з першою частиною пів-, напів-, полу- іменники (загальні назви) пишуться разом.
Пів’яблука – після префіксів,  які закінчуються на твердий приголосний, перед я, ю, є, ї ставиться апостроф.
Пів-Ялти, пів-Європи – – з першою частиною пів-,  іменники (власні назви) пишутьс через дефіс.
 5 балів


Завдання для районної (міської) олімпіади з української мови та літератури
8 клас
Українська література
І. Напишіть твір-роздум на одну з поданих тем:
  1. «…Бо хто матір забуває, Того Бог карає» (за народною думою «Буря на Чорному морі»).
  2. Громадянська позиція людини – вияв духовності (за вивченими творами Т. Шевченка).
  3. «Шматок землі, ти звешся Україною. Ти був до нас. Ти будеш після нас» (Л. Костенко).
12 балів
ІІ. Дайте відповіді на запитання, дотримуючись чіткості й лаконічності у висловлюваннях:
  1. Її називали українською Сапфо, про неї писали художні твори С.Руданський, В.Самійленко, М.Старицький, О.Кобилянська. Хто вона?(Маруся Чурай).
  2. З яким іспанським епосом перегукується «Слово про похід Ігорів»?(«Пісня про мого Сіда»).
  3. В якому пісенному творі Марусі Чурай героїня розмірковує над власним щастям? («Віють вітри, віють буйні»).
  4. У чому полягає алегоричність поезії Т.Шевченка «Думи мої, думи мої…»?(Думи – поезії Т.Шевченка, які автор закликає йти на Україну, адже там вони потрібні, як надія на відродження країни, як опора й порятунок для зневірених).
  5. Які є види художніх образів?(Образ-персонаж, образ-пейзаж, образ-символ, зорові образи, слухові образи).
5 балів
Українська мова
І. Запишіть речення, розставивши пропущені розділові знаки. Зробіть повний синтаксичний  розбір (підкресліть члени речення, надпишіть над кожним словом частину мови, дайте характеристику всій конструкції, зробіть морфологічний розбір підкреслених слів).

Велична мелодія, широко наростаючи і міцніючи, розгорталась у могутнє гармонійне море. (Речення розповідне, неокличне, просте, поширене, двоскладне, ускладнене дієприслівниковим зворотом).
Мелодія – іменник, поч. ф. – мелодія, неістота, заг. назва, жін. рід, одн., Н. в., І. відм., м’ яка група, підмет.
Наростаючи – особлива форма дієслова – дієприслівник, недок. в., теп.ч., обставина.
8 балів
ІІ. Утворіть прикметники та запишіть їх складними словами:
Правий берег, дитячі ясла,  55 весел, 3 ядра, 1000000 голосів, 50 кілометрів, 100 років, важко хворіти, 12 тонн, народна поезія.
Правобережний, дит’ясельний, п’ятдесятип’ятивесельний; триядерний,  мільйонноголосий; п’ятдесятикілометровий, сторічний, важкохворий, дванадцятитонний, народнопоетичний.
5 балів
ІІІ.  Запишіть слова відповідно до орфографічних норм.
Різ…б…яр, рутв…яний, інтерв…ю, к…юре, міл…ярд, торф…яний, дон…чин, оболон…с…кий, без…язикий, пісен…ці, камін…чик, Лук…ян, св…ятковий, підв…язати, миш…як, Х…юстон, б…язевий, пот…м…яніти, Ул…янон…ці, ад…ютант.

Різьбяр, рутвяний, інтерв’ю, кюре, мільярд, торф’яний, доньчин, оболонський, без’язикий, пісеньці, камінчик, Лук’ян, святковий, підв’язати, миш’як, Х’юстон, бязевий, поть.мяніти, Уляноньці, ад’ютант.
5 балів

Немає коментарів:

Дописати коментар