Олімпіада 7 клас

7 клас
Українська мова (27 балів )
44бали
І. Написати твір на одну із запропонованих тем. (12 балів)
1. Бути справжнім українцем – то велика честь.
2. І словом, і чином будь Україні сином.
3. Мовивши слово, будь йому паном.


ІІ. Записати правильно слова, словосполучення. (3 бали)
Го...андія, суспільно\корисний, Софі...ський собор, у\сто\крат, свяще..ик, (Ш,ш)евченківська премія, (Ш,ш)евченківський стиль, ч...пси, івано\франківець, (І,і)нтернет, (Ч,ч)умацький (Ш,ш)лях (сузір’я), пів\озера.


ІІІ. Відредагувати словосполучення. ( 4 бали )
Самий кращий учень, річний транспорт, спокійної ночі, лишній квиток, закрити форточку, боятися тараканів, наша солодкоїжка, сісти за руль.


ІУ. Визначити синтаксичну функцію інфінітивів. ( 4 бали )
1. Лиш боротись – значить жить.
2. Бажання жити заставило його зібрати останні сили й випливти.
У. Виписати з речень фразеологізми, пояснити їх значення.( 4 бали )
1. Наші доморослі Платони з Ньютонами високо літали, та низько, дуже низько сіли (С.Єфремов)
2. Завжди носити маску, завжди себе наказувати – та хіба ж то мислиме? (Г.Хоткевич)
3. Тепер вірю, що буде в нас школа, хоч і тяжкий ваш хліб. ( М.Стельмах)



Українська література ( 17 балів )

І. Відповісти на запитання, дотримуючись чіткості й лаконічності у висловлюваннях (Усього  – 7 балів )
1.      Який жанр пісенної народної творчості називають «перлами розсипаного намиста»? ( 1 бал )

2.      Де, коли і за яких умов Т. Шевченко написав “Заповіт”? (1 бал )

3.      Розкрити значення терміна “художній паралелізм». Навести приклад. (2 бали )

4.      Встановити відповідність між назвою пісні та її різновидом (1бал )
1. «Гей зі Львова до Мукачева»
козацька
2. «Над річкою бережком»
стрілецька
3. «Стоїть явір над водою»
чумацька
4. “Засвіт встали козаченьки”

5. “Ой у степу криниченька»


5.      Що було зображено на копному знамені тухольців ? Розкрийте значення цього символу. (2 бали )


ІІ.  За допомогою яких художніх засобів автор порівнює хмарки і думки? (3 бали )
 Яка головна думка поезії? (3 бали )
                                                      Хмарки
Линуть,                                         Тонуть,
Тонуть,                                          Вянуть
Хмарки літні.                                Думи чорні,
Хмарки радісні, блакитні,            Мов картини ілюзорні
Розпливаючись в повітрі,             Розпливаються і тліють,
Наче фарби на палітрі,                  В сяйві сонячнім блідніють
Сяйвом-золотом оточені.              Разом з хмароньками літніми
Линуть,                                             Тануть,
Плинуть,                                            Вянуть,                                            
Поки згинуть                                     Поки стануть
Позолочені.                                        Непомітними…( Грицько Чупринка )


ІІІ. Вибрати правильну відповідь .( Усього – 4 бали )
  1. Коломийковий вірш складається з:
а) 2 рядків б) 4 рядків в) 6 рядків г) 8 рядків ґ) 12 рядків ( 0,5 бала )

 Рядок коломийки має :
а) 10 складів б) 12 складів в ) 14 складів г ) 8 складів  (0,5 бала )

2. Яка стилістична фігура яскраво виражена в рядках? (1 бал )
Гуде вітер вельми в полі,
Реве, ліс ламає;
Плаче козак молоденький,
Долю проклинає.
а ) паралелізм б ) кільце в ) антитеза

3. Які слова використовують для відтворення історичного колориту минулих епох?

Наведіть приклади. ( 2 бали )

Завдання ІІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади
з української мови і літератури
7 клас
Українська мова

1. Перепишіть текст, виконавши до нього завдання.     
1.1. На місці крапок поставте необхідні  орфограми, правильно визначте правопис власних чи загальних назв.                                                                   

3 б.
1.2. Поставте слова, що в дужках, у необхідному відмінку, зазначивши його.
                                                                                                                                3 б.

1.3. Позначте головні і другорядні члени   шостого  речення та частини мови, якими вони виражені.                                                                                            

4б.

1.4. Напишіть інформаційне повідомлення про книжку, що згадується в тексті, увівши  однорідні члени речення.  (Усього  – 6 речень).  
                                                                                                                                 7б.
1).Часто природа обдаровує людину  багатьма талантами. 2). Іван Пулюй був пр…красним (учений), знав п'ятнадцять мов, займався перекладацькою діяльніст…ю. 3). А в 1869 (рік) доля звела докупи двох геніальних людей – Івана Полюя та Пантелеймона Куліша. 4).Вони мріяли дати  У (у)країнському (народ) Б(б)іблію. 5). Палкі патріоти твердо вірили, що народ, який має Б(б)іблію власною мовою, буде вічним і незнищенним. 6).Цей переклад  уперше вийшов друком у В(в)ідні 1903 року і перевидавався  пізніше  багато разів у (Берлін, Нью-Йорк, Лондон). 7). А у 2000 році був перевиданий і в Україні.
Усього  17 балів

Українська література

1. Зробіть рекламу на   один із творів сучасної української літератури, що не вивчається в  шкільному курсі літератури, використавши оригінальну форму подачі матеріалу ( 1 стор.)                                                                   

12б.

2. Запишіть визначення  повісті. На які групи  вони поділяються.         
                                                                                                                                2б.

3. Назвіть функції, які виконує література як вид мистецтва.                  5б.


Усього  19  балів
Завдання для обласної олімпіади з української мови і літератури
Українська література
8         клас

І. Напишіть твір на одну з тем:
1.Образи народних лицарів – оборонців рідної  землі –в українських історичних піснях.
2.Поетичні роздуми про сутність людського життя в поезії Т. Шевченка «Минають дні, минають ночі».
3.Праця людини – окраса і слава. Праця людини – безсмертя її (В. Симоненко).
12 балів

II.Дайте відповіді на запитання, дотримуючись чіткості й лаконічності у висловлюваннях.
1.              Повна назва «Слова…» .
2.              Хто назвав українські пісні «перлинами світової народної творчості»? 
3.              Ким і коли було відкрито «Слово про похід Ігорів»
4.              Хто такий археограф?
5.              За поданими роками запишіть події з життя Т.Шевченка:
а) 1838;б) 1840;в) 1814;г) 1857
6.              Не власна доля, а доля всієї України турбує ліричного героя поезії Т.Шевченка…
7.              Кому присвячений твір І.Франка «Іван Вишенський»? 
8.              Підручник, який Леся Українка написала для своїх молодших братів і сестер…
9.              До фонетичних художніх засобів належать…
10.          Із  якого твору ці рядки? Хто автор? Кому присвячені?
Поглянути ще раз на синій Дніпро,
Там жити чи вмерти, мені все одно; 

10 балів

Українська мова

І. Запишіть речення, розставте розділові знаки. Зробіть повний синтаксичний розбір (підкресліть члени речення, надпишіть над кожним словом частини мови, дайте характеристику всій конструкції, зробіть морфологічний розбір усіх підкреслених слів).

Дерева, перебуваючи в непорушному байдужому гурті,здавалися чужими одне одному й далекими.



15 балів

ІІ. Зясуйте вид наведених простих речень

Вид речення                                                            Приклад
1 називне                                                      А Яку ще хочеш більшу славу
2 означено-особове                                     укласти в блідість власних слів?
3 неозначено-особове                                 Б Кришталевий промінь сміливого сонця.
4 узагальнено-особове                                В Мовчанка мудрості довкола.
5 безособове                                                 Г Заморосило осінь у сльозу.
Д Таких чекають все життя заради миті.
Е  Учителя й дерево пізнають із плодів.

5 балів

ІІІ. Визначте синтаксичну роль інфінітива в реченнях

Члени речення                                           Приклад
1 підмет                                 А Жайворонки сідали відпочивати на гілках дерев.
2 присудок                            Б Господині просили посівальника посидіти на порозі.
3означення                            В Пролунав наказ вирушати.
4обставина                            Г Сонце почало заходити за хмари.
5 додаток                               Д Любити ближнього – це найважливіша наука.
5 балів

IV.Позначте цифрами слова, утворені:
1 префіксальним способом;
2 суфіксальним способом;
3 префіксально-суфіксальним;
4 безафіксним способом;
5 способом складання слів або основ.


1. Реорганізація. 2.Шахіст. 3. Прибічник. 4. Неправда. 5. Землероб.6. Землетрус.7. Підгорянин. 8. Краєвиди. 9. Підтекст.10. Мудрець.11. Хліб-сіль.12.Завеликий.13. Медсестра.14. Перехід.15. Прибережний.16. Юнь.

Завдання для обласної олімпіади з української мови та літератури
Українська мова
8 клас 

І. Визначте вид підрядного зв’язку у поданих словосполученнях:
Прагнути ідеалу, твоє покликання, згадані твори, мислити логічно, сісти на стілець, пити воду, звелів розібратися, третій поверх, шкодувати за втраченим, трохи вище.                                                                               (5 балів)

II. Випишіть слова, у яких в орудному відмінку однини відбувається подвоєння букв:
Сіль, піч, мати, блакить, свіжість, ніч, вісь, вічність, пристрасть, паморозь, стаття, радість, хвиля, лють, січ.                                            (5 балів)

III. Визначте вид поданих дієприслівників:
Озвавшись, стаючи, прикрашаючи, набуваючи, схилившись, відшукавши, моделюючи, описуючи, підіймаючись.                                                           (3 бали)

IVДоберіть синонімічні ряди до слів:
Чорногуз, добрий (про людину), добрий (про врожай).                     (3 бали)

V. Поясніть значення фразеологізмів:
Топтати ряст, не з заячого пуху, душа не з лопуцька, хоч у вухо бгай, передати куті меду, п’яте колесо до воза.                                                  (3 бали)

VI. Запишіть речення, розставивши пропущені розділові знаки, виконайте повний синтаксично-морфологічний розбір (підкресліть члени речення, дайте характеристику всій конструкціїзробіть морфологічний розбір виділеного слова).    
Гілки дерева підтримуючи склепіння крон немов колони тяглися стрімко вгору.
                              (8 балів)



Усього – 67 балів.
На виконання завдань відводиться чотири години

Повідомляємо, що за рішенням оргкомітету та журі ІІІ етапу Всеукраїнської олімпіади з української мови та літератури у 2014-2015 навчальному році місця визначались таким чином:
І місце – якщо учень виконав роботу від 90 до 100%;
ІІ місце – якщо учень виконав роботу від 80 до 90%;
ІІІ місце - якщо учень виконав роботу від 70 до 80%.

Немає коментарів:

Дописати коментар