8 КЛАС
УКРАЇНСЬКА МОВА
І. Вибери одне з
висловлювань, перепиши його. Це теза роздуму. Вислов свою згоду (або незгоду), аргументуй
її. Сформулюй висновки. Висловлювання (обсяг – 0,5 сторінки) склади в
публіцистичному стилі.
o Перед грубістю
зачиняються двері й закриваються серця.
o Зрадливий друг
гірший за відвертого ворога.
- Мову мою і землю я відкриваю знов.
ІІ. Виконай тестові завдання
Завдання 1-8 мають по п’ять варіантів відповідей, із яких лише ОДНА ПРАВИЛЬНА. Вибери правильну
відповідь, познач її.
|
1. Познач рядок, у якому лексичне значення слова визначене неправильно:
А барвистий – забарвлений у різні кольори,
різнокольоровий
Б пишнобарвний – який вражає багатством барв,
кольорів, відтінків
В пістрявий – який привертає увагу яскравістю барв,
гарний
Г картатий -
із чотирикутними візерунками, малюнками
Д живописний – який виразно, яскраво щось зображує,
змальовує
2. Познач
рядок, у якому подано не антонімічну пару:
А важливий – дріб’язковий
Б бадьорість – утома
|
В істинно – помилково
Г багатолюдність – самотність
Д наступність – попередність
|
3. Познач речення, у якому
вжито фразеологізм, що походить із Біблії:
А Я живу і не боюся смерті, і мене на порошок не стерти (Д.Кремінь).
Б Птах у небі, весняний вітерець навстріч, простір полів – оце суттєве, а решта все марнота марнот! (О.Гончар).
В Воскресла думка й встає над уламками, живою водою правди покроплена! (Л.Костенко).
Б Птах у небі, весняний вітерець навстріч, простір полів – оце суттєве, а решта все марнота марнот! (О.Гончар).
В Воскресла думка й встає над уламками, живою водою правди покроплена! (Л.Костенко).
Г Дуже вже оті верховоди залили усім за
шкуру сала (Панас Мирний).
Д Забування вичищує авгієві стайні пам’яті (В.Гжегорчик).
4. Познач рядок, у якому подані тільки синтаксичні словосполучення:
А нова книгарня; оповідання й повісті; зацікавити змістом
Б порадіти за товариша; товариська підтримка; познайомитися й заприятелювати
В національний етикет; правила поведінки; відповідно до вимог
Г вчасно відгукнутися; узяти до
душі; щире співчуття
Д цікаві завдання; боротися чесно; сподіватися на перемогу
5. Познач речення з однорідними членами, поєднаними
розділовими сполучниками (розділові знаки пропущено):
А З вогнем і водою вітром дружба погана.
Б Удома й у полі роботи завжди доволі.
В Хвали день не вранці а ввечері.
Г Лихий кухар або пересолить або недосолить.
Д Вимети сміття зі своєї хати а потім заглядай у
чужу.
6. Познач
рядок, у якому в усіх словах треба поставити апостроф:
А подвір..я, торф..яний, Лук..янченко
Б з..їжджати, сер..йозний, черв..як
В пів..ягоди, рутв..яний, бур..ян
|
Г без..язикий, ін..єкція, поцв..яхований
Д кав..ярня, св..ященний,
роз..ятрити
|
7. Познач рядок, у якому всі слова
пишуть з префіксом з-:
А (з,с)вірити, (з,с)чепити, (з,с)творити
Б (з,с)жувати, (з,с)хибити, (з,с)мити
В (з,с)вітритися, (з,с)сунути, (з,с)киснути
Г (з,с)воложити, (з,с)житися,
(з,с)лити
Д (з,с)хвилювати, (з,с)ломити, (з,с)вужувати
8. Познач
рядок, у якому всі іншомовні слова пишуть із літерою И:
А с..рена, ем..грант, гор..зонт
Б д..ригент, галюц..ноген, конф..тюр
В фест..валь, еп..грама, експер..мент
|
Г ескадр..лья, опт..чний, концерт..но
Д коп…райт, кред..тор, палант..н.
|
Завдання 9-11
мають по п’ять варіантів відповідей, із яких правильних відповідей ДВІ АБО
БІЛЬШЕ. Вибери всі правильні відповіді й
познач їх
|
9. Познач речення, що містять вставні слова
(розділові знаки пропущено):
А Уночі була гроза а ранок видався
ясним на диво (С.Васильченко).
Б А день за сонцем утопився в морі і став на жаль уже вчорашнім днем
(П.Воронько).
В Не любити цю землю їй-Богу не
можна! (М.Луків).
Г Художник починається
там де віриш йому безумовно (М.Рильський).
Д Сині дзвіночки навіть сіяли холод на трави (М.Коцюбинський).
10. Познач
речення зі складеним дієслівним присудком:
А Не зміліє в отецьких криницях вода (Б.Олійник).
Б Ми тільки почали розгадувати світ (Д.Павличко).
В У
нещастi друг стає братом (З
Біблії).
Г Я вам готовий у
щасті і в нещасті помагати (Леся
Українка).
Д Буде дощ плюскотіти. Буде вітер шуміти (Я.Шпорта).
11. Познач
словосполучення, у яких допущено помилки:
А навчатися
мові
Б подякувати
наставнику
В оволодіти
мовою
|
Г звернутися на
адресу
Д опанувати
вмінням
|
12-13. Познач речення, у якому допущено помилку:
А Від хвилювання я знітився.
Б Від обурення вона мало не втратила свідомість.
|
В Мене охопило здивування.
Г Учіться правильно поводитись у стресових ситуаціях.
|
Запиши це речення у відредагованому вигляді:
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
Завдання 14-15 мають на меті встановлення відповідності.
До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, добери відповідник, позначений БУКВОЮ,
і впиши її в таблицю.
|
14. Установи відповідність між словами,
поєднанням яких утворюються фразеологізми.
1 слава
2 узи
3 клятва
4 часи
|
А Гіменея
Б
Герострата
В
Гіпократа
Г Геракла
Д Гомера
|
|
15.Установи відповідність між видами
односкладних речень і реченнями:
1 означено-особове
2 неозначено-особове
3 узагальнено-особове
4 безособове
|
А Такого ще не творилось в нас на Україні (Т.Шевченко).
Б Сотні літ нас розпинали, та не побороли (Д.Павличко).
В Вірю завжди в широчінь океанну серця вразливого, серця людського
(Л.Забашта).
Г Умій постояти за Вкраїну-мати (Нар.творч.)
Д Звуки хвилин. Кроки сторіч (В.Герман).
|
|
УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА
Завдання 1–5 мають по чотири варіанти відповідей, із яких лише ОДНА
ПРАВИЛЬНА. Вибери правильну відповідь і познач її.
|
Ліна Костенко
***
Мене ізмалку люблять всі
дерева,
і розуміє бузиновий Пан,
чому верба, від крапель
кришталева,
мені сказала: «Здрастуй!» –
крізь туман.
Чому ліси чекають мене
знову,
на щит піднявши сонце і
зорю.
Я їх люблю, я знаю їхню
мову.
Я з ними теж мовчанням
говорю.
1. За родовою ознакою цей твір
А ліричний
Б епічний
В ліро-епічний
Г драматичний
2. У вірші «Мене ізмалку люблять всі дерева»
поєднано всі види лірики, КРІМ
А особистої
Б пейзажної
В патріотичної
Г філософської
3. В останньому рядку вірша використано
А метафору
Б епітет
В оксиморон
Г тавтологію
4. Твір написано віршовим розміром
А ямбом
Б хореєм
В амфібрахієм
Г анапестом
5. У вірші звучать усі мотиви, КРІМ
А любові до природи
Б гармонії людини й
природи
В екології
Г спілкування
ліричного героя з природою
Завдання 6-7 мають на меті встановлення відповідності.
До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, добери відповідник, позначений БУКВОЮ,
і впиши її в таблицю.
|
6. Установи відповідність між дійовими особами
та репліками, які їм належать (за п’єсою
І.Карпенко-Карий «Сто тисяч»)
1 Герасим Калитка
2 Савка
3 Бонавентура
4 Роман
5 Параска
|
А Без душі, мабуть, легше, як без грошей…
Б Грошей нема, а земелька росте й
росте! Люблю за предприїмчивость! Так, так, Никодимович! Скуповуйте
помаленьку, скуповуйте!
В Всяке знає, що ми хазяїни
неабиякі, а я буду тьопатися стільки світу пішки до церкви.
Г Я не буду панувати, ні! Як їв борщ та кашу, так і їстиму, як мазав
чоботи дьогтем, так і мазатиму, а зате всю землю навкруги скуплю.
|
|
7. Установи відповідність між літературними
жанрами та їхніми визначеннями
1 новела
2 опові-дання
3 байка
4 повість
5 роман
|
А невеликий повчально-гумористичний твір алегоричного змісту
Б невеликий розповідний твір про незвичайну життєву подію з несподіваним закінченням
В невеликий за обсягом розповідний художній твір здебільшого про одну чи
кілька подій у житті людини
Г розповідний художній твір, у якому досить широко змальовано життя одного
чи кількох героїв протягом досить тривалого часу
Українська мова 21 бал
8 клас
І. Написати твір на одну із запропонованих тем. (12 балів ) Усього – 39 балів
1. Шкода краси, де розуму немає.
2. Шануй батька та Бога – буде тобі всюди дорога.
3. В природі все доцільне і прекрасне. ( В. Гжицький )
ІІ. Яку синтаксичну функцію виконує інфінітив у кожному з речень? ( 4 бали )
ІІІ. Виконати завдання, додержуючи чіткості й послідовності. (5 балів )
1. Пояснити різницю у значеннях кришталевий і кристалічний.
2. Пояснити значення фразеологізмів золотий вік, неопалима купина.
3. Указати, в яких словосполученнях неправильно вжито слово “воєнний”. Замінити їх правильними.
а) воєнний період, б) воєнне училище, в) воєнне лихоліття, г) воєнне звання.
4. Відредагувати речення.
Дану конференцію можна рахувати всеукраїнською, бо в ній прийняли участь делегати з усіх регіонів України.
5. У якому (яких) словосполученні ( словосполученнях ) порушено граматичні норми сучасної української літературної мови? Запишіть їх правильно.
а) гострий біль, б) завідуючий складом, в) надійшли у продажу, г) оволодівати знаннями, д) біла тюль
Українська література 18 балів
І. Запитання і завдання: виконуйте, додержуючи чіткості й лаконічності у висловлюваннях (Усього – 10 балів )
1. Назвати пісні Марусі Чурай ( не менше 4 ). (1 бал )
2. Особливий спосіб виконання дум називається (1 бал )
3. Назвати найвідоміших українських кобзарів. (1 бал )
4. Назвати українських перекладачів «Слова про похід Ігорів». Чим переклад відрізняється від переспіву? (2 бали )
5. Які язичницькі боги і божества згадано у «Слові…»? (1 бал )
6. Мотив якого твору використав Микола Зеров у поезії: (1 бал )
Я бачив сон. Важенних перел град
На груди сипали мені, старому,
Вдягали в довгу чорну паполому,
Давали пити не вино, а чад ?
7. До якого виду лірики належить поезія Т.Шевченка «Минають дні, минають ночі…»? ( 1 бал)
8. У чиїх словах виражена ідея «Слова…»? Сформулюйте її. ( 2 бали )
ІІ. Вибрати правильну відповідь
1. Яка стилістична фігура яскраво виражена в рядках? (1 бал )
Гуде вітер вельми в полі,
Реве, ліс ламає;
Плаче козак молоденький,
Долю проклинає.
а ) паралелізм б ) кільце в ) антитеза
2. Який прийом яскраво виражений у рядках : ( 1 бал )
Хто може випити Дніпро,
Хто властен виплескати море?..
а ) алегорія б) тавтологія в) антитеза г) риторичне запитання
ІІІ. Проаналізувати поезію:
1. Розкрити головну думку ( 3 бали )
2. Віднайти відгомін мотивів іншого твору, вказати його назву.( 1 бал )
3. Назвати художні засоби, які надають поезії експресивності. ( 2 бали )
|
|
Немає коментарів:
Дописати коментар