вівторок, 13 грудня 2016 р.

Завдання для обласної олімпіади з української мови та літератури
Українська мова
8 клас 

І. Визначте вид підрядного зв’язку у поданих словосполученнях:
Прагнути ідеалу, твоє покликання, згадані твори, мислити логічно, сісти на стілець, пити воду, звелів розібратися, третій поверх, шкодувати за втраченим, трохи вище.                                                                               (5 балів)

II. Випишіть слова, у яких в орудному відмінку однини відбувається подвоєння букв:
Сіль, піч, мати, блакить, свіжість, ніч, вісь, вічність, пристрасть, паморозь, стаття, радість, хвиля, лють, січ.                                            (5 балів)

III. Визначте вид поданих дієприслівників:
Озвавшись, стаючи, прикрашаючи, набуваючи, схилившись, відшукавши, моделюючи, описуючи, підіймаючись.                                                           (3 бали)

IV. Доберіть синонімічні ряди до слів:
Чорногуз, добрий (про людину), добрий (про врожай).                     (3 бали)

V. Поясніть значення фразеологізмів:
Топтати ряст, не з заячого пуху, душа не з лопуцька, хоч у вухо бгай, передати куті меду, п’яте колесо до воза.                                                  (3 бали)

VI. Запишіть речення, розставивши пропущені розділові знаки, виконайте повний синтаксично-морфологічний розбір (підкресліть члени речення, дайте характеристику всій конструкції, зробіть морфологічний розбір виділеного слова).    
Гілки дерева підтримуючи склепіння крон немов колони тяглися стрімко вгору.
                              (8 балів)



Усього – 67 балів.
На виконання завдань відводиться чотири години

Повідомляємо, що за рішенням оргкомітету та журі ІІІ етапу Всеукраїнської олімпіади з української мови та літератури у 2014-2015 навчальному році місця визначались таким чином:
І місце – якщо учень виконав роботу від 90 до 100%;
ІІ місце – якщо учень виконав роботу від 80 до 90%;
ІІІ місце - якщо учень виконав роботу від 70 до 80%.



Завдання для обласної олімпіади з української мови та літератури
                                          Українська література
                                                       8 клас

I. Напишіть твір на одну з поданих тем:
1. «Сам я вільний і ніколи не зламав чужої волі» (за твором Лесі Українки «Давня казка»)
2. Гроші – всьому голова? (за пєсою Івана Карпенка-Карого «Сто тисяч»)
3. Поетичні роздуми про сутність людського життя в поезії Тараса Шевченка «Минають дні, минають ночі…»                                               (12 балів)
II. Дайте лаконічні відповіді на питання:
1. Укажіть автора та назву поезії, з якої взято рядки:
Я розкажу тобі таке,
Чого не зможе інший
2. Визначте художній засіб у поданому фрагменті народної пісні:
Лине гомін, лине гомін
По степу німому.
Вертаються козаченьки
Із бою додому.
3. Які діячі української та російської культури відіграли важливу роль у становленні Тараса Шевченка як поета і художника?
4. Що таке дума? Наведіть приклади дум.
5. Визначте віршовий розмір:
«Як я малим збирався навесні
Піти у світ незнаними шляхами,
Сорочку мати вишила мені
Червоними і чорними нитками».
                                                                          Д. Павличко
6. Що таке риторичне звертання? Наведіть приклад із художнього твору.
7. На валу якого міста звучить плач Ярославни?
8. Який засіб поетичного синтаксису використано у рядках із поезії Максима Рильського?
Скинуть кайдани,
Скинуть неволю
9. У який час відбуваються події повісті «Дорогою ціною»? Назвіть автора твору, героїв.
10. Що таке спондей?                                                                         (10 балів)

III.Дайте розгорнуту відповідь на одне з питань                   
1.      Чи можна вважати життя Івана Вишенського подвигом?
2.      Філософські роздуми про сенс людського життя у творах Б.Олійника.
                                                                                                                (8 балів)

ІV. На основі уривка визначте, з якого твору його взято. Заповніть «паспорт» твору.

Довго ніч темніє / зоря світ запалала. / Сивий туман покриває поле, / Примовкає солов’їний щебет, /  Галчиний гомін здіймається. / Загородили русичі / Поле щитами багряними, / Шукаючи собі честі, / А князеві слави.


1. Автор.
2.Назва твору.
3. Рік публікації.
4.Літературний рід.
5.Жанр твору.
6.Тема твору.
7. Ідея твору.
8.Експозиція та завязка.
9. Центральний образ твору.
10. Художній напрям.
(10 балів)

Немає коментарів:

Дописати коментар