вівторок, 25 жовтня 2016 р.

Завдання ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з української мови 10 клас

Завдання ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади
з української мови

10 клас

1. Запишіть правильно слова:
В...рховина, багато/річний, В...ячеслав, дит...ясла, пів...яблука, пів...Європи, ґ(г)рунт, роз...граш, по/українському, сіл...с...кий, освітян...с...кий, Ві(н;нн)и(ч;чч)ина, Гали(чч;ч)ина, студен...ський, захис...ний, подоро(ж;жж)(у)ю, страй(к;кк)ом, пр...краса, пр...красний, аграрно/сирови(н;нн)ий, на/швидку/руч, поза/то/рік, до/запитання.
8 балів
2. Запишіть цифри словами:
     від 9492 відняти 39;
     до 5623 додати 734;
     поїзд з 375 пасажирами.
3 бали

3.Утворіть прикметники від географічних назв: 
Красний Луч, Прага, Дрогобич, Сиваш, Ковель, Запоріжжя, Бахмач, Кагарлик, Волноваха, Кременчук.
5 балів


4. Запишіть речення, побудуйте його структурну схему. Визначте, до якої частини мови належить кожне слово в реченні.
Легко бути героєм, бо це на один день, важко бути порядним, бо це на кожен день (104-річний карпатський мудрець Андрій Ворон).
4 бали
5. Напишіть твір-роздум
«Мовленнєвий портрет сучасного старшокласника» 10 балів
Завдання ІІ етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади
з української літератури 10 клас
1. Дайте відповідь на одне з питань за вибором (7 балів):
- Ідейно-художні особливості реалізму.
- Визначте ознаки новаторства драматургії І. Карпенка-Карого.
- Розкрийте алегоричність назви твору Панаса Мирного «Хіба ревуть воли, як ясла повні?»
- Охарактеризуйте основні мотиви поетичної творчості М. Старицького.
2. Поясніть значення поданих нижче літературознавчих термінів. Наведіть приклади (6 балів): повість-хроніка; соціально-побутова повість; соціально-психологічний роман.
3. Проаналізуйте поетичний текст М. Старицького «До України» за такою схемою: основний мотив, ключові образи, система віршування, особливості лексики, тропи, поетичні фігури і їх роль у розкритті авторського задуму (12 балів).
   Моя Україно! Як я тебе любив!
   Твої луги, твої степи розлогi,
   Днiпра ревучого славетнiї пороги
   I хвилi золотi твоїх шовкових нив.
 
   Як я любив в садочках вишняку
   Твої бiлесенькi, немов хустини, хати,
   Поважну рiч старих дiдiв чубатих
   I регiт дiтвори в жартливому танку.
 
   Як я любив в нiч теплу, весняну
   Чуть пугача з дiброви тихий стогiн,
   Гукання парубкiв, дiвчат веселий гомiн
   I пiсню з-за лугiв розкiшну, голосну.
 
   Як я любив увосени в стiжках
   Хлiб коло хат, а ранками сiдими
   Селян за працею хапливою мiж ними
   I стукiт говiркий цiпiв геть по токах.
 
   Як я любив зимової доби
   При каганцi невпиннеє сюрчання
   Тих веретен i пiсню чи ридання
   Тихесеньке жiночої журби.
 
   Як я люблю безрадiсно тебе,
   Народе мiй, убожеством прибитий,
   Знеможений i темнiстю сповитий,
   Що вже забув i поважать себе,
   Потративши свої колишнi сили...
   Як я люблю твої сумнi могили,
   Україно! Як я люблю тебе!
   I ось тепер та мучена любов

   Мене жене в далекую чужину... (1881)

Немає коментарів:

Дописати коментар