Завдання ІІ етапу
Всеукраїнської учнівської
олімпіади
з української мови та
літератури
Шифр_____________
*
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
Усього
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
11 клас
Українська мова
1. Поставте
наголос у словах причіп, горілиць, одноразовий, данина.
2. Затранскрибуйте
слово доріжці
_________________________________
3. Запишіть
слова, знявши риску: до/речі,
у/ві/сні, до/загину, без/угаву, раз/у/раз, кримсько/татарський, лимонно/кислий,
міні/маркет.
______________________________________________________________
______________________________________________________________
______________________________________________________________
4.
Запишіть числівник п’ятсот сімдесят у формі
орудного відмінка (обидва варіанти): ______________________________________________________
___________________________________________________________
5. Розкрийте
лексичне значення слів:
недорікуватий
- _______________________________________________
____________________________________________________________
навідліг –
____________________________________________________
____________________________________________________________
6. До стійких сполук слів доберіть по одному
фразеологізму-антоніму:
не в тім’я
битий - ______________________________________________
не бачити
смаленого вовка – ______________________________________
7. Хто автор посібника “Культура слова: Мовностилістичні
поради”?
_________________________________________________________________
8. Випишіть лише помилкові сполуки слів, відредагувавши
їх:
стати у
нагоді, залишати в спокої, не засвоїти матеріал, попередити хворобу, дані збігаються,
сміятися з товариша, приймати міри, потерпіти поразку
____________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________
9. Випишіть усі діалектизми, додавши до них літературні
відповідники:
легінь,
рамена, перст, личаки, бульба, кожум’яка, маржинка, мешти, шуйця
____________________________________________________________
____________________________________________________________
____________________________________________________________
10. Запишіть характеристики до речення Азовське море й Мелітополь на півдні.
За наявністю головних членів речення - _____________________________
За наявністю другорядних членів речення - __________________________
За наявністю ускладнювальних компонентів -
________________________
За наявністю чи відсутністю необхідних членів речення -
________________
11. Запишіть слова у формі родового відмінка однини:
варіант - _____________________; інфінітив -
_______________________
12. Розставте розділові знаки, підкресліть головні й
другорядні члени речення, над кожним словом надпишіть, якою частиною мови воно
є. Побудуйте схему речення.
Минає літо осінь вже бреде лісів багрець
торкнувся вересневий і пахне чебрецем і листя де-не-де кружляючи лягає під
дерева (Ліна Костенко).
Схема: ______________________________________________
11 клас Шифр_____________
Українська література
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
Усього
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
У завданнях 1-5 треба назвати твір і його автора.
1. Горобина
ніч, голуба блакить, шляхи в крові – це художні образи з
____________________________________________________________
2. Риторичним питанням «Чому не можна перевернути світ?»
починається
____________________________________________________________
3. Павло Тичина «животворив душею давній міт» у творі
____________________________________________________________
4. Словами «Осте сте бі бо бу…» починається твір
____________________________________________________________
5. «Забудь про ті
натхненні свята, що в них росила землю кров» - це заклик ліричного героя твору
____________________________________________________________
6. Упізнайте автора за
опорними словами:
а) «український Техас»,
«маяк невгасимої сили», «Мамутові бивні» -
____________________________________________________________
б) 1901 – 1937, «Ланка»,
«Історія пані Ївги» –
____________________________________________________________
в) поема в прозі, с.
Оглядів, «Поміж небом і землею блукають тисячі тіней» -
____________________________________________________________
г) «всесвітня нумерна
система», «не «Харьков», а «Харків»!», «97» -
____________________________________________________________
7.
Хто був визнаним лідером
«київських неокласиків»?
____________________________________________________________
8. Кого Василь Стус назвав
«феноменом доби»?
____________________________________________________________
9. Прочитайте уривок із
твору й виконайте завдання.
Кажу це до сонця, бо воно безцеремонно
грається волосинками на моїй нозі, любовно оглядає забрьохану колошу на штанях
і сміється з мене крильцями бджіл: «Дізік, дізік…»…
…Одкрасувались – наливаються, через
тиждень-другий – копи, а зараз догоряють; у мене почали дзвонити коси, серпи, а
важкий колос схилявся до землі, але в цю хвилину старий чорногуз поважно
пройшов травою до болота, поклонився на всі чотири сторони, піймав необережну
жабу і під глухий клекіт сполохав на ставищі дику качку…
А. Хто автор твору? _____________________________________________
Б. Яка назва твору?
_____________________________________________
В. Який жанр твору?
____________________________________________
Г. До якої стильової течії
належить? ________________________________
Ґ. Назвіть не менше трьох
яскраво виражених у наведеному уривку ознак цієї стильової течії:
____________________________________________________________
____________________________________________________________
____________________________________________________________
____________________________________________________________
____________________________________________________________
10. Заповніть літературний
паспорт твору Б.-І. Антонича «Мій цех»:
В мойому цеху теслів і митців
п’янливі таємниці, зваби і
обмани.
Перо і пензель, тремтячи в
руці,
проколюють думок метелики
весняні.
Співна сокира й гостре долото
формують глину слів і дерево
музики.
Цей світ – хмільної пісні
полотно,
митцеві замалий – для теслі
завеликий.
а) літературний рід:
____________________________________________
б) жанр твору:
________________________________________________
в) віршовий розмір:
___________________________________________
г) тип римування:
_____________________________________________
ґ) провідний мотив:
____________________________________________
д) художні засоби другої
строфи (не менше трьох) : ____________________
____________________________________________________________
____________________________________________________________
____________________________________________________________
Немає коментарів:
Дописати коментар